A New York-i székhelyű Sotheby’s nemrégiben megnyitott mumbai irodájának első műtárgy árverésén 2018. november 29-én kalapács alá került az 1941-ben elhunyt indiai-magyar származású Amrita Sher-Gil két festménye. Az egyik, cím nélküli vízfestményt Amrita Sher-Gil 10 éves korában készítette. A másik, „Kislány kékben” című olajfestmény az aukció legnagyobb attrakciója volt. A művet az Indiában élt magyar művészettörténész, Fábri Károly vásárolta meg Lahore-ban 1934-ben a festőművésznőtől. Brit India kettéosztása és India függetlenné válása után a Fábri család Delhiben telepedett le, s 1969-ben bekövetkezett haláláig Fábri Károly a delhi szellemi élet egyik jól ismert alakja volt. A „Kislány kékben” Fábri Károly örököseinek tulajdonából került árverésre.

Amrita Sher-Gil műveit az indiai állam nemzeti kinccsé nyilvánította, ezért azokat India területéről nem lehet (illetve csak különleges engedéllyel lehet) elszállítani. Emiatt az aukción a szép számmal megjelent külföldi érdeklődők nem tudtak részt venni, a képre kizárólag Indiában élő műgyűjtők tettek ajánlatokat. Ennek ellenére Amrita Sher-Gil képe az árverés legsikeresebb darabjának bizonyult: a 72 millió rúpiás kikiáltási árral szemben a nyertes 187,875 millió rúpiás, azaz hozzávetőlegesen 747,5 millió forintos áron szerezte meg a képet.

Ezzel a „Kislány kékben” az eddigi legmagasabb árat elért, magántulajdonban lévő Amrita Sher-Gil kép. A 28 éves korában Indiában meghalt, Budapesten született Amrita Sher-Gil képei a műtárgypiacon rendkívül ritkán bukkannak fel. Amint a jelenlegi aukció is bizonyítja, a modern indiai művészet egyik kiindulópontjának tekintett, a posztimpresszionista szemléletmódot a hagyományos indiai témákkal ötvöző Amrita Sher-Gil művészetét nemcsak az indiai művészettörténet, hanem a műgyűjtő piac is rendkívül magasra – valójában egyre magasabbra –értékeli.